De eerste dagen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Arwin van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

07 Februari 2015 | Kenia, Nairobi

Hallo familie en vrienden,

Mijn eerste bericht uit Kenia is een feit :) In de vroege ochtend van woensdag 4 februari ben ik door mijn ouders afgezet op Schiphol. Ik vertrok naar Schiphol met het idee dat ik eerst naar Genève zou vliegen en van daar naar Nairobi. Maar wat bleek ik had verkeerd gekeken en ging ik eerst naar Zurich en vandaar vloog ik naar Nairobi.

De vliegreis voorliep voorspoedig ik kon op Schiphol gelijk instapen en hetzelfde gold ook voor mijn overstap in Zurich. Iets over zevenen (lokale tijd) lande ik in Nairobi. Na een Ebola controle (ik bleek in orde te zijn ;) ) en nog wat vragen van de douane was ik echt in Kenia. Mijn koffers waren ze niet vergeten mee te nemen dus helemaal compleet kon ik op zoek naar Marjolein. Marjolein had ik snel gevonden en vervolgens bracht een taxi ons naar mijn gastgezin.

Na een ritje door Nairobi (vraag me de weg niet terug) kwam ik aan bij mijn gastgezin. Mijn gastgezin bestaat uit een moeder en een dochter met 2 kinderen. Ze wonen in een leuk wijkje in een huisje met een woonkamer, keuken/slaapkamer, toilet en douch. Het zijn hele aardige mensen en na een potje UNO ben ik ook niet meer eng voor de kinderen.

Na wat gegeten te hebben ben ik gaan slapen. Marjolein bleef de eerst nacht ook slapen om mij vervolgens de volgende dag het watoto wema centre te laten zien en wat van de omgeving. Na een goede nacht en een lekker ontbijt vertrokken we naar watoto wema centre. Om daar te komen moet ik eerst een busje pakken en vervolgens nog een stukje met een motor. De busjes rijden hier niet volgens een bepaalde dienstregelening. De busjes rijden hier rond met nummers aan de nummers kan je zien waar hij naartoe gaat. De busjes stoppen geregeld en ze willen de busjes het liefst helemaal vol hebben waardoor het soms wel even kan duren voordat ze weer gaan rijden.

Watoto wema centre ligt in een plaatsje buiten Nairobi. Er wonnen 46 kinderen waarvan er z’n 23 school krijgen op het terrein. De andere kinderen gaan naar een hogere school waar ze doordeweeks ook slapen of zijn bezig met het leren van een beroep. De klasjes zijn niet heel groot zodat ieder kind persoonlijke aandacht kan krijgen. Op het terrein zijn ook verschillende dieren zoals kippen en koeien voor eigen gebruik.

Mijn eerste indrukken van de Kenianen is dat ze heel aardig zijn en ik heb me total niet onveilig gevoeld. Zo zat ik gisteren in een busje opweg naar wwc. Als je in het busje zit heb je het pas over de prijs. Ik gaf50 Keniaanse Shilling en zij dat ik 40 wilde betalen. Deze beste man zij nee je bent een blanken en rijk. Ik keek hem lachend aan en zij als ik jou zoveel moet betalen ben ik niet meer rijk. Hij kon er ook wel om lachen en gaf mij 10 ks terug. Waar ik wel nog aan moet wennen is het klimaat. Het is hier nu best warm (ook voor Keniaanse begrippen) en omdat Kenia op de evenaar ligt is de zon ook best fel.

Dit was het voor deze keer vanuit Kenia. Ik hoop volgende week ofzo weer wat van met te laten horen.
Arwin

  • 07 Februari 2015 - 17:04

    Nita:

    Ha Arwin

    Leuk om je verslag te lezen en fij. Dat je al zo snel je plekje gevonden hebt in het gast gezin. Aan het weer ga je ook wel wennen en doe net als de Kenianen.....maak je niet druk. Ha Ha

    Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groetjes van Nita

  • 07 Februari 2015 - 17:38

    Lydia:

    Leuk om het verslag te lezen,.
    en daardoor wat van je te horen,
    fijne tijd daar he,

    groeten van de burgers van de akker,
    GODS BESCHERMING TOEGEWENST,

  • 07 Februari 2015 - 21:55

    Opa En Oma Burger:

    Beste Arwin,

    Fijn dat we op deze wijze contact met je hebben.

    Goed aangekomen melde je,dus we zijn weer gerust.

    Hartelijk groeten hoor ! Geniet er van

    Opa en Oma Burger.

  • 10 Februari 2015 - 15:44

    Eline Boelema:

    Hé Arwin,

    Gaaf om van je te horen en dat je goed bent aangekomen! Als ik het zo lees, ga je je goed aan kunnen passen en zul je snel je draai vinden! Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag!
    Gods Zegen!

    Gr. Eline

  • 12 Februari 2015 - 20:47

    Mw. Wolfers En Vogelenzanh:

    Hallo Arwin,

    Net een dagje terug uit Oostenrijk trek jij ons met je goede gezellige mails Kenia binnen. Je snapt dat we even moeten bijkomen.Onze vakantie was zeer geslaagd.
    Wij hebben een printje gemaakt van je reisverslagen om ze nog eens te lezen.
    Wij vinden het fijn dat we je op de voet kunnen volgen.
    Het ga je goed and may God bless you en tot de volgende keer.

    mw. Wolfers en Vogelenzang

  • 14 Februari 2015 - 16:08

    Arjan Smaling:

    Mooie tijd daar, kijk al uit naar het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 11107

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: