De eerste week! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Arwin van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

14 Februari 2015 | Kenia, Nairobi

Hallo familie en vrienden,

Alweer ruim een week geleden verliet ik Nederland en vertrok ik voor 3 maanden naar Kenia. Het is nog maar ruim een week geleden maar het lijkt al veel langer.

Het leven hier begint steeds meer te wennen. Doordeweeks sta ik om 7.00 op, verslapen is heel lastig omdat ik naast een haan slaap die om 6 uur contact maakt met de andere hanen in de omgeving. Na een ontbijt vertrek ik om 8 uur naar wwc. Na 30-45 minuten met een busje kan ik vervolgens een motor pakken, maar omdat het s’ochtends prima weer is leg ik dit stuk meestal lopend af het is z’n 30 minuten lopen. Eenmaal aangekomen bij wwc kijk ik per dag wat ik ga doen. Zo heb ik afgelopen week geholpen in de klassen maar ook met wat klusjes op het terrein zelf.

De Keniaanse manier van leven begint ook steeds meer te wenen. Zo gaat het eten met m’n handen steeds beter en beland er wat meer op plaats besteming. Gisteren heb ik mij kleren gewassen. Niks wasmachine, maar hard werken, kleren in een emmertje sop erbij en schrobben maar! Deze nieuwe hobby is denk niet iets wat ik straks in Nederland ga blijven doen en misschien hou ik het zelf wel voor gezien na 1 keer…Het weer hier is nog steeds warm schaatsen is voorlopig denk nog niet mogelijk maar ondertussen went het wel. Het leven is hier prima en ik geniet van iedere dag dat ik hier ben!

Afgelopen zondag heb ik een vriend bezocht die ik 2 jaar geleden tijdens mijn eerste keer Kenia heb leren kennen. Hij werkt tegenwoordig in een kinderthuis en gaat iedere zaterdag naar de sloppenwijk om daar met de kinderen te voetballen. We hadden afgesproken op een door hem gegeven plaats en Marjolein had mij verteld welk nummer busje ik zou moeten nemen om er te komen. Zo vertrok ik zondagochtend. Na een uur in het busje te hebben gezeten was ik er volgens de chauffeur. Ik kon dit eerst niet geloven want de plaats waar het moest zijn was totaal uitgestorven. Waar in Nairobi altijd leven is was daar helemaal niemand. Ik ben maar wat langs de weg gaan lopen in de hoop wat mensen tegen te komen die mij verder konden helpen. Na wat lopen bleek ik toch op de goede plek te zijn beland want opeens was James daar. Het was goed om James opnieuw te zien! Vervolgens zijn we naar de kerk gegaan. Deze kerk is onderdeel van het kinderthuis en word bezocht door de kinderen en door mensen uit de omgeving. De dienst duurde 3 uur er werd veel gezongen, gedanst en er was een preek. Na de dienst werd ik uitgenodigd om het kinderthuis te zien. Het kinderthuis lag een heel stuk vanaf de verharde weg maar de omgeving was prachtig en het was daar zowaar stil heerlijk na al de drukte van de stad!

Dit was het weer voor deze week :) Bedankt voor de reacties van afgelopen week het is goed om te weten dat ik in Nederland een achterban heb!

Groetjes vanuit Nairobi,
Arwin

  • 14 Februari 2015 - 19:23

    Nita Bijl:

    Ha Arwin

    Wat een belevenissen weer en oma Berg zou trots op je zijn geweest. Wassen in een emmertje sop, lachen toch? Wel stoer dat je gewoon zelf in een busje stapt zeg, ik weet niet of ik dat zou doen. Vroeg op staan went ook wel, probeer eens eerder dan de haan op te staan zou ik zeggen. Wel een ervaring om daar een kerkdienst bij te wonen, zingen dansen en luisteren en als je geen zin hebt loop je naar buiten.
    Wat zal jij een hoop ervaringen op doen, dat nemen ze je nooit meer af toch? Schaatsen hebben we hier ook nog niet kunnen dien hoor en het zit er niet meer in ook volgens mij.

    Wij wensen je veel werk plezier in het mooie Kenia
    Groetjes van Wim en Nita

  • 15 Februari 2015 - 06:44

    Lydia:

    Gaaf om het te lezen,
    je moeder zal blij zijn dat jij de was gaat doen thuis,
    fijne week

  • 18 Februari 2015 - 17:27

    Yvonne:

    Hoi Arwin, leuk om iets van jouw bezigheden te lezen.
    Vorige week dinsdag ijzelde het en afgelopen donderdag is er een laagje sneeuw gevallen.
    Het is een prachtig gezicht geweest.
    Het laagje sneeuw was zo weg door de oplopende temperatuur en de zoutstrooiers op de weg.
    Toch leuk om even sneeuw gezien te hebben.
    Hoe is het bij het gastgezin, gaat het een beetje met het eten verdragen en de communicatie?

    Groetjes van Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 11106

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: