De helft :/ - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu De helft :/ - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

De helft :/

Door: Arwin van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

27 Maart 2015 | Kenia, Nairobi

Hallo familie en vriend,

Daar stond ik ruim 7 weken geleden sochtends vroeg op schiphol met mijn ouders. Ik had geen idee waar ik die nacht zou slapen en hoe de komende 3 maanden eruit zouden gaan zien. Maar nu zit ik alweer op de helft en heb ik ondertussen al heel wat meegemaakt wat gaat de tijd snel...

In mijn laatste blog sloot ik af met dat ik een leuk weekend voor de boeg had. Hier was geen woord bij gelochen het is een top weekend geworden :) Net voordat ik naar Kenia ging was de kaper nog geweest, maar dat was nu natuurlijk ook al weer heel lang geleden. Dus het werd eens tijd voor een bezoek aan een kaper! Hier op de straat zie je overal kapers, maar goed die kunnen geen ‘mzunguhaar’ dus vertrouwde ik dat niet helemaal. Gelukkig is de zoon van mijn gastgezin kaper op een luxe plaats dus besloot ik daar naartoe te gaan. Ik had afgesproken in het centrum en zou hem bellen als ik er was. Dit deed ik en na een half uur kwam hij rustig aanlopen ;) Het was een prachtige kapsalon en ik snap het nog steeds niet, maar ze zijn 1,5 uur bezig geweest met mijn haar... Het bleek toch best eng te zijn om mijn haar kort te knippen en daarna werd het ook nog gewassen rook het dagen later nog zo schoon was het.

Na mijn bezoek aan de kaper ging ik naar Peter en Yvon. Voor de bethelkerkers wel bekend voor de anderen Peter en Yvon zijn 2,5 jaar gelden vertrokken vanuit Waddinxveen naar Kenia voor werk. Was echt even alsof ik weer in Nederland was lekker Nederlands spreken en ook over het mooie Waddinxveen gepraat ;) Ik was het alweer vergeten hoe het is om een kerkdienst van 1,5 uur mee te maken het was dus echt zo voorbij... Wat toch ook wel heel leuk was, was het even kunnen skypen met thuis :) Het was toch wel heel raar 8000 kilometer van elkaar maar toch even elkaar kunnen zien was heel goed kan er weer tegen aan voor de tweede helft!

De rest van de week ben ik weer aan de slag gegaan in het Kinderthuis! De eerste dagen was het wat warm, maar nu is het regenseizoen toch eindelijk aangebroken! Er werd overal al naar uitgekeken, want het land werd steeds droger dus regen was meer dan welkom. Normaal ben ik niet echt van de regen, maar nu is het toch wel heel lekker want dit betekend ook wat minder warmte en de natuur komt weer tot leven alles word weer mooi groen :) Het nadeel is wel dat de stroom nu is uitgevallen thuis... Ik hoop dat het snel weer werkt want ondertussen zijn laptop en mobiel leeg.

Zoals eerder gezegd ben ik ondertussen alweer op de helft. De tweede helft ga ik uiteraard nog optimaal besteden ben immers niet altijd in Kenia ;) Op de planning staat uiteraard nog heel wat mooie dagen werken voor het kinderthuis! Ook ben ik nog van plan om een mooie safari te gaan maken. Lijkt me echt heel gaaf om ook de mooie natuur met de mooie dieren hier te zien. Ook ben ik nog van plan om een soort bedankdag te organiseren voor mijn gastgezin! Iedere dag doen ze er alles aan om me een ‘thuis’ te geven en werken ze heel hard. Het lijkt me leuk om ze iets terug te kunnen geven een de vorm van een dagje uit ofzo. Hoe ik dit vorm ga geven weet ik nog niet maar goed dat zie ik nog wel :) De overige weekende zullen vast ook nog wel een invulling krijgen maar, goed zoals ze hier in Afrika leven relex morgen is morgen pas ;)

Dat was het weer :)
Bedankt voor het lezen en bedankt voor de reacties op mijn blog heel leuk!
Voor volgende keer hoop ik wat te delen over de besteding van het geld en miss ook wat foto’s!
Arwin

  • 27 Maart 2015 - 12:21

    Inger:

    Heej Arwin,

    Leuk je blog te lezen. Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin... en beleef je heel wat avontuur. Geniet van de tweede helft. Gr Inger

  • 27 Maart 2015 - 13:54

    Nita:

    Ha Arwin

    Ik kan me wel voorstellen dat je het leuk hebt gevonden om even met thuis te kunnen praten en ze te kunnen zien. Nu ben je al op de helft zo ik las en ga je aftellen, of ga je daar blijven??
    Wat moest je betalen bij de kapper voor die 11/2 uur bij de kapper?? Zou hier niet te betalen zijn voor jou denk ik. Ons haar is toch echt anders dan dat van de Kenianen.
    Vandaag schijnt hier nu lekker de zon maar gisteren ook de hele dag regen gehad.

    Geniet nog maar een paar weken en ik kijk uit naar je volgende blog

    Zonnige groetjes vanuit 's-Gravenzande


  • 27 Maart 2015 - 22:44

    Jantine:

    Ha die Arwin,

    Wij vonden het ook erg fijn om je even via Skype gesproken en gezien te hebben.
    Wat fijn dat je een leuk weekend heb gehad.
    Wij zijn dankbaar dat je het zo goed naar je zin heb.
    Eindelijk de regen gekregen die zo nodig is!
    Geniet ervan en we spreken elkaar wel weer!

    Het thuisfront,
    papa. mama, Josca en Krispijn

  • 28 Maart 2015 - 10:39

    Jantine:

    Nu Arwin op de helft zit van zijn fantastische reis lijkt het mij (zijn moeder) erg leuk als hij een heleboel reacties krijgt via zijn blog. Dat geeft hem heel veel energie om door te gaan. Dus wie volgt en geeft hem een bemoediging mee?

    Groetjes Jantine van den Berg

  • 28 Maart 2015 - 13:54

    Sylvia:

    Beste Arwin,

    Goed om je blog te lezen! Bedankt voor het schrijven ervan! Heel veel succes de komende 7 weken! Veel plezier met de kinderen in het tehuis. Een kinderlach is goud waard toch! Goed dat je als westerling dit doet voor een ander in nood. Mooi Arwin!

    Groetjes,
    Teun & Sylvia en Robin

  • 28 Maart 2015 - 14:14

    Lydia:

    Gaaf om te lezen arwin,
    Het beste nog,

  • 28 Maart 2015 - 14:15

    Lydia:

    Gaaf om te lezen arwin,
    Het beste nog,

  • 28 Maart 2015 - 14:15

    Lydia:

    Gaaf om te lezen arwin,
    Het beste nog,

  • 28 Maart 2015 - 21:15

    OPA EN OMA BURGER:

    Beste Arwin,

    Hier een levensteken van Opa en Oma.Geweldig wat je allemaal mee maakt.Het lijkt me fantastisch.
    Oma vraagt zich af Kunnen wij ook nog zo'n reis maken. Nu daar zullen we nog maar even mee wachten.
    Fijn dat je aktie voor het schooltje zo geslaagd is.Je kan zelfs meer bankjes eb borden geven,dan
    je in het begin dacht.Fijn hoor.

    Met ons gaat het goed.We kijken uit naar je terugkomst. En natuurlijk naar he verhalen.
    Je komt dan maar eens gauw eten. Oma zal extra haar best doen.

    Het allerbeste hoor.

  • 28 Maart 2015 - 21:15

    OPA EN OMA BURGER:

    Beste Arwin,

    Hier een levensteken van Opa en Oma.Geweldig wat je allemaal mee maakt.Het lijkt me fantastisch.
    Oma vraagt zich af Kunnen wij ook nog zo'n reis maken. Nu daar zullen we nog maar even mee wachten.
    Fijn dat je aktie voor het schooltje zo geslaagd is.Je kan zelfs meer bankjes eb borden geven,dan
    je in het begin dacht.Fijn hoor.

    Met ons gaat het goed.We kijken uit naar je terugkomst. En natuurlijk naar he verhalen.
    Je komt dan maar eens gauw eten. Oma zal extra haar best doen.

    Het allerbeste hoor.

  • 28 Maart 2015 - 21:16

    OPA EN OMA BURGER:

    Beste Arwin,

    Hier een levensteken van Opa en Oma.Geweldig wat je allemaal mee maakt.Het lijkt me fantastisch.
    Oma vraagt zich af Kunnen wij ook nog zo'n reis maken. Nu daar zullen we nog maar even mee wachten.
    Fijn dat je aktie voor het schooltje zo geslaagd is.Je kan zelfs meer bankjes eb borden geven,dan
    je in het begin dacht.Fijn hoor.

    Met ons gaat het goed.We kijken uit naar je terugkomst. En natuurlijk naar he verhalen.
    Je komt dan maar eens gauw eten. Oma zal extra haar best doen.

    Het allerbeste hoor.

  • 29 Maart 2015 - 13:54

    Mw. Wolfers En Mw. Vogelenzang:

    Beste vriend,

    Vanuit een regenachtig en koel Waddinxveen groeten we je hartelijk. Héérlijk om je blogs te lezen.
    We hopen dat de Keniaanse kapper nog wel wat haar heeft laten staan !! We zien uit naar een selfie.
    Schrijf een lieve boodschap op de schoolborden als ze op tijd arriveren; b.v. God bless you.
    And may God bless you too!!

    Hart. groeten,

    Mw. Wolfers
    Mw Vogelenzang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 11085

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: