Mombasa/Kilifi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu Mombasa/Kilifi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

Mombasa/Kilifi

Door: Arwin van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

17 April 2015 | Kenia, Nairobi

Hallo familie en vrienden,

Weer een weekje voorbij, weer heel wat ervaringen rijker en uiteraard weer tijd voor nieuwe blog :)

Plannen zijn maar plannen en plannen staan niet vast zo ook mijn tripje naar Mombasa niet. Ik sloot mijn laatste blog af met dat ik die nacht naar Mombasa zou gaan. Dit klopt deels, maar ook weer niet ;) Vrijdagochtend ontmoete ik een persoon en ik had het erover dat ik die nacht naar Mombasa zou gaan. Ik had geen idee waar ik zou gaan slapen ik wilde dat daar bekijken. Maar hij zei een beter voorstel te hebben, hij raadde mij aan om naar Kilifi te gaan. Kilifi ligt ongeveer een uur van Mombasa, maar wat een wereld van verschil…

Mijn avontuur startte vrijdagavond in Nairobi. Na een lange reis kwam ik aan in Mombasa. Wat een stad is Mombasa… Mombasa is heel belangrijk voor West-Afrika door zijn strategischeligging aan de kust heeft het een grote haven vanwaar veel word getransporteerd. De bevolking is overwegend islamitisch en waar je in Nairobi de motorfiets heb, heb je in Mombasa de tuktuk.Vanuit Mombasa ben ik met de bus verder gereisd naar Kilifi. De weg ernaartoe was prachtig! Het ging langs de aloe vera plantages en prachtige natuur ook waren er langs de weg allemaal kleine dorpjes. Aangekomen in Kilifi ging ik naar een hostel genaamd Distance Relative Backpackers. Ik word niet betaald om reclame te maken, maar echt wat een aanrader is deze plek!!! Het is een hele groen plek gelegen aan het strand met mensen van over de hele wereld :) De sfeer is er heel ontspannen en relax heerlijk. Ik had mijn eigen kamer met douche ik voelde me echt weer even schoon ;)

Ik heb een heerlijke tijd gehad! Het was echt even een vakantie en voelde me echt een toerist ;) Ik ben een dagje naar Malidi geweest, heb daar heerlijk gegeten en ik kan straks natuurlijk niet thuiskomen zonder wat mee te nemen voor mijn familie dus heb ik wat inkopen gedaan. Oke afdingen kost heel veel tijd dat is een nadeel, maar anders mogen ze het wat mij betreft ook invoeren in Nederland wat is het leuk om een zo laag mogelijk prijs voor elkaar te krijgen :) Op mijn weg terug ben ik eerst naar Mombasa gegaan. Ik heb daar fort Jesus en old town bezocht. Het was leuk om te zien, maar wat een verschil met hoe dit eruit gezien zou hebben als dit in Nederland was. Waar in Nederland alles word gedaan om alles authentiek te laten werd er daar niet echt veel waarde aan gehecht. In old town heb ik heerlijk gegeten en heb ik mijn meest bijzonder potje voetbal gezien. De verloren WK finale staat niet meer op mijn nummer 1 dit was echt specialer! Ik keek dit potje voetbal niet alleen nee ik keek dit potje voetbal samen met Islamieten en Kenianen :) Het was echt bijzonder zn wereld van verschil maar wat brengt een potje voetbal verbroedering! Na nog te hebben genoten van kokosnoot sap en casavachips zat mijn vakantie erop :( Na een nachtje reizen was ik weer ‘thuis’, maar wel weer met heel veel nieuwe verhalen!

De rest van de week ben ik weer aan de slag gegaan bij het wwc. De ouderen kinderen gaan normaal naar een andere school maar het is nu grote vakantie dus zijn ze vrij. Ze slapen ook bij die school maar nu zijn ze bij het wwc het is dus best druk maar wel heel gezellig! De kinderen die naar de wwc school gaan krijgen in deze tijd wat extra bijles zodat ze straks nog beter gaan presteren :)

Het is best wel raar hoe snel een vreemde plek als een thuis gaat voelen. Toen ik Nairobi weer binnen kwam voelde dit echt als thuis komen. Er word wel gezegd ‘alles wend’. En ik kan dat wel beamen! Waar 3 maanden eerst een mooie langen tijd leken gaat dit nu toch wel iets te snel voorbij maar ja daarom zeggen ze ook ‘times fly when you have fun’. Maar goed nu de 3 maanden zijn einden gaan naderen en er uit word gekeken naar mijn thuiskomst zeg ik ook wel ‘noord, oost, zuid, west thuis best’.

Voor komende nacht staat er weer een reisje op de planning :) Dit keer niet naar het oosten maar naar het westen! Komende nacht ga ik met James (voor sommige bekend) naar Kisumu hij heeft daar familie wonen en hij wil me Kisumu laten zien. Kisumu ligt aan het victoria meer een heeel groot meer waar heel veel vis vandaan komt dat hier word verhandeld in Nairobi.

Ik ben benieuwd wat komende week allemaal weer gaat brengen! Tot volgende week :)
Arwin

  • 17 April 2015 - 09:03

    Henrike:

    Hoi Arwin,
    wat ontzettend leuk om iedere week je verhalen te lezen! Gaaf dat je door je uitstapjes meer ziet van Kenia en dat je er van geniet. Veel plezier de laatste weken!
    groetjes Henrike

  • 17 April 2015 - 09:04

    Nita:

    Ha Arwin

    NOORD OOST ZUID WEST...THUIS BEST

    Daar eindig je mee maar uit je verhaal te lezen is Kenia ook een beetje thuis voor jou. Wat heb je het weer gezellig opgeschreven zodat wij vanuit een zonnig Nederland met je mee kunnen "reizen". Ik zou best wel eens even bij jou om een hoekje willen kijken want wat maak je veel mee. Heb je voor jezelf wel een soort dagboek bijgehouden!? Kun je straks wel een boek gaan schrijven toch? Zijn de schoolbankjes al gearriveerd?? Wat zullen ze blij zijn met alle nieuwe schoolspullen. Wanneer vlieg je weer naar huis!?
    Geniet nog van alle mooie dingen die op je pad komen

    PLUK DE DAG EN GENIET VAN HET (KENIAANSE) LEVEN

    GROETJES VAN WIM EN NITA

  • 17 April 2015 - 09:38

    Jantine:

    Ha die Arwin,

    Wat heb je dat weer mooi beschreven! Wij zijn super trots op je, kijken enorm uit naar je thuiskomst maar begrijpen ook wel dat het voor jou heel dubbel is want je moet wel weer afscheid nemen. Een fijn weekend en geniet er maar weer van!

  • 17 April 2015 - 12:03

    Mw. Wolfers En Mw. Vogelenzang:

    Hoi Arwin,

    Zojuist was je moeder op visite bij ons. Wij hebben genoten van dit bijzonder inhoudsvolle bezoek.
    Tot later.

    God bless,

    Mw. Wolfers en Mw Vogelenzang

  • 17 April 2015 - 12:39

    Lydia:

    Weer leuk om te lezen, een heel fijn weekend,

  • 20 April 2015 - 17:03

    Anneke Van Spengen:

    Beste Arwin,
    Wat is het toch leuk om al je verhalen te lezen!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Kenia en dat je daar ook zo op je plek bent!
    Geniet nog van de laatste weken daar!
    Groeten uit Nederland!
    John en Anneke
    Stijn, Tom, Gijs en Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 11084

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: