Watoto Wema Centre - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu Watoto Wema Centre - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

Watoto Wema Centre

Door: Arwin van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

20 Maart 2015 | Kenia, Nairobi

Hallo familie en vrienden,

Mijn laatste blog was nog maar kort geleden, maar om weer in het juiste spoor te komen ga ik weer voor mijn blog op vrijdag! Zoals gezegd deze keer over het Watoto Wema Centre en ik wil u een soort rondleiding geven op afstand :)

Het watoto Wema Centre ligt in een plaatsje net buiten Nairobi genaamd Ruai. Dwars door Ruai loopt een weg met daarlangs allemaal winkeltjes en kraampjes die u eerst passeert. Om bij het Watoto Wema Centre te komen stapt u uit bij de quickmarkt. Vanaf daar neemt u een pikipiki (motor) die u naar het Watoto Wema Centre brengt. Het eerste stuk is een lange rechte weg waarna u vervolgens een centrumpje passeerd en verder gaat op een zandweg.Tegenover de waterzuivering die Nairobi voorziet van water vind u het Watoto Wema Centre. Op het terrein vind u een aantal gebouwen. Het eerst gebouw is de keuken/ eetzaal. Hierin worden 3 keer per dag het eten bereid en gegeten. Afhankelijk van wat er op voorraad is word er gekookt.
Het volgende gebouw dat u ziet is het health centre. Dit gebouw gaat vanaf april dienst doen als dokterspost en er kan door de dokter ook medicijnen worden voorgeschreven die daar leverbaar zijn.
Er moet ook geslapen worden dus er zijn hier ook gebouwen voor. De slaapzaal voor de jongens is gereed en is een prachtig stenen gebouw. De slaapzaal voor de meiden is nog niet gereed daar word volop aan gewerkt om deze net zo mooi te maken als die van de jongens. Eerst was dit een gebouw van golfplaten maar 2 weken geleden is dit met de grond gelijk gemaakt en word er gebouwd tot de tijd dat dit klaar is slapen de meiden in een schoollokaal.
De kinderen moeten ook naar school. Zoals ik in een andere blog vertelde zijn er 4 klassen in het centrum. Deze klassen zijn klein en de kinderen krijgen hier volop aandacht. De school heeft 2 verdiepingen en in de vrije tijd kunnen de kinderen er televisie kijken.
Om het centrum een beetje zelfvoorzienend te laten zijn, zijn er dieren te vinden. Er zijn 3 koeien, 2 daarvan geven melk en de andere koe is nog te jong maar zal in de toekomst ook heerlijke melk gaan geven. Ook zijn er kippen deze leggen eieren en als ze oud zijn kunnen ze gegeten worden.
Laatst but not least het kantoor en de wc’s! Onderaan vind u de wc’s neemt u de trap naar boven dan vind u het kantoor.
Dit was een korte rondleiding om bij dit alles ook een beetje een beeld te krijgen vind u onderaan foto’s!

Deze week ben ik werkzaam geweest op het Watoto Wema Centre. Na vorige week waarin ik Nakuru had bezocht was het heerlijk om even een weekje me weer in te kunnen zetten voor mijn eerste doel waarom ik naar Kenia was gekomen! Na een dagje Watoto Wema ben ik iedere keer best wel moe en ben ik blij als ik mijn bedje weer op mag zoeken.

Mijn reis van en naar Watoto Wema is iedere keer weer een avondtuur. Ik geef altijd het normale bedrag in de bus want ook al ben ik een blanken ik ben toch ook wel die gierige hollander. Meestal krijg ik dan toch wel te horen dat het meer is, maar goed ondertussen weet ik hier ook mee om te gaan en hou ik stug vast aan het gegeven bedrag ;)
Laatst zat ik in de bus en moest ik toch wel stiekem lachen. Ik zag een man lopen met een brulshirt. Herinerd u die zich nog? Een paar jaar geleden tijdens het EK dacht ik kon je deze krijgen bij de Blokker. We werden toen (zoals gewoonlijk) geen kapioen en waarschijnlijk is dit shirt daarna op 1 of andere in handen gekomen van een Keniaan.

Tot slot de laatste stand van zaken betreft mijn actie! In mijn laatste blog vertelde ik u dat ik vandaag zou gaan kijken hoeveel het was en dat er dan vervolgens kan worden besteld. Ik heb heeel goed nieuws de drie nullen zijn gehaald :) Super bedankt iedereen voor het mogelijk maken van dit prachtige bedrag ik en zeker ook de kinderen zijn u hiervoor heel dankbaar! Maar nu hoeveel is dit bedrag dan?! Het bedrag is geworden jaja 1025 euro!!! Komende week gaat er worden besteld en aangezien dit een heel mooi bedrag is kunnen we misschien wel een mooi prijsje maken om van dit bedrag zoveel mogelijk schoolbankjes te bestellen en natuurlijk de schoolborden! Nogmaals super bedankt en ik hou u op de hoogte!

Dit was het weer voor deze keer :)
Aankomend weekend staan er weer leuke dingen op de planning hier over volgende week meer.
Bedankt voor het lezen,
Arwin

  • 20 Maart 2015 - 11:07

    Nita:

    Ha Arwin

    Dank je wel voor de duidelijke rondleiding, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Fijn dat je aktie de 3 nullen al heeft gehaald. Echt te hopen dat je nog wat van de aangekochte spullen kan zien voor je weer naar Nederland terug gaat. Wie weet wat er nog meer bij gaat komen. Het stukje over de bus is ook grappig, zie je ineens een brulshirt, Ha Ha. Gelijk heb je dat je steeds hetzelfde bedrag blijft geven aan de chauffeur.
    Ga nog maar een paar weken genieten van al het moois dat Kenia te bieden heeft.

    Groetjes van ons beide

  • 20 Maart 2015 - 21:08

    Mw. Wolfers En Mw. Vogelenzang:

    Hallo Arwin,

    We zijn blij met je vrolijke mail. Fijn dat het allemaal aan je verwachtingen voldoet of deze zelfs overtreft.
    Hier gaat alles goed. Mw. Wolfers gaat aardig vooruit waar we heel blij mee zijn.
    Wij zijn blij met de foto's. De bouw van school en bijgebouwen ziet er goed uit.
    Succes met de bestellingen van wat aangeschaft moet worden.

    God bless you

    Mw. Wolfers
    Mw. Vogelenzang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 11079

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: