Terug in Nederland - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Arwin Berg - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Arwin van den berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

07 Mei 2015 | Nederland, Waddinxveen

Beste familie en vrienden,

Het zit er weer op… Afgelopen dinsdag ben ik weer op Nederlandse bodem aangekomen. Na een reis die van deur tot deur 24,5 duurde gaat mijn Nederlandse leven weer verder.

Mijn laatste dagen in Kenia stonden vooral in teken van afschijnt nemen. Zondag was er bij mijn gastgezin nog een familie eetentje. Dit was uitgesteld omdat ze met Pasen bij oma waren, maar afgelopen zaterdag was het gezin weer compleet in Nairobi! Met een grote groep mensen hebben we heerlijk van de kippen genoten en nog veel meer heerlijke gerechten :)

En toen kwam de maandag… Na de lunch nam ik afschijnt in het kinderthuis en begon de reis terug naar huis. Eerst ging ik voor de laatste keer naar mijn thuis van 3 maanden om mijn koffers op te halen. Van daar nam ik een taxi naar het vliegveld. In een wat oude auto met een oudere chauffeur hobbelde ik over allemaal afsnijwegentjes naar het vliegveld ;) Mijn eerste vlucht ging van Nairobi naar Zurich met een tussenstop in dar es Salaam. En ja toen stond het personeel daar in de file… Het duurde en het duurde en na een uur vertraging begon ik te vrezen dat ik mijn overstap niet zou halen. Gelukkig na 1,5 uur was het personeel er en begon het vervolg van Zurich. De vertraging was alsnog teveel opgelopen dus aangekomen in Zurich bleek ik mijn vlucht naar Amsterdam niet meer te halen :( Gelukkig was het goed geregeld en stonden ze al met nieuwe tickets en een tegoedbon dus mocht ik nog even 5 uurtjes rondhangen in Zurich en iets lekker halen :) Ik was blij toen de volgende vlucht naar Amsterdam wel met mij vertrok en nog blijer was ik toen ik mijn 2 koffers op de band zag komen en het meest blij was ik toen ik na 3 maanden mijn familie weer kon zien :)

3 maanden, een kwart jaar, 90 dagen en toen was ik weer terug in Nederland. Een tijd die voorbij is gevlogen, een tijd die me heel veel heeft geleerd ervaringen die ik niet snel zal vergeten! Ik ben nu alweer 2 dagen thuis en heb gister even een rondje door mijn dorpje gefietst. Het is raar om weer thuis te zijn van een grote stad als Nairobi naar het stille dorpje Waddinxveen. Vooral de stilte is echt heel erg wennen. In Nairobi was het nooit stil maar hier kan ik mezelf weer horen ademen ;) Het is goed om weer thuis te zijn ik heb 3 hele mooie leerzame gave maanden gehad maar ik stelde me in op 3 maanden en nu is het ook goed :) Ik ga nu weer van mijn tijd in Nederland genieten en ‘probeer’ het Afrikaanse gevoel een beetje vast te houden ;)

Ik wil u bedanken voor het volgen van mijn blog en de leuke reacties :) Ik ben nu weer in Nederland dus dat betekend dat ik mijn verhalen nu ook live kan vertellen! Lijkt me leuk om weer eens af te spreken dus neem gerust is even contact op!

Asante sana en wie weet in de toekomst een nieuwe reis met een nieuwe blog ;)
Arwin

  • 07 Mei 2015 - 19:26

    Hillie:

    welkom!!
    Fam. van Klaveren

  • 08 Mei 2015 - 13:29

    Nita:

    Ik ben nu niet thuis maar thuis ga ik het verslag lezen. Geniet vanher thuis zijn

    Groetjes van Nita

  • 09 Mei 2015 - 13:45

    Nita:

    ha Arwin

    Ik ben weer thuis en heb je verhaal natuurlijk weer uitgebreid gelezen. Ken je het lied van Marco Borsato?? AFSCHEID NEMEN BESTAAT NIET?? Die familie en alle mensen die je daar hebt ontmoet zitten in je hart. Die ervaring nemen ze je niet meer af toch??
    Ik heb genoten van al je mooie verhalen en daar op school zullen ze iedere daf weer aan je denken als ze op school zijn.
    Geniet van de familie thuis en ik spreek je vast wel op het feestje van opa en oma

    Groetjes van Nita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 2145
Totaal aantal bezoekers 11023

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: