Weer een weekje! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu Weer een weekje! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Arwin Berg - WaarBenJij.nu

Weer een weekje!

Door: Arwin van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Arwin

24 April 2015 | Kenia, Nairobi

Hallo lezer van mijn blog!

Jaja de 4 grootste steden van Kenia heb ik gezien :) 1 Nairobi, 2 Mombasa, 3 Kisumu en 4 Nakuru! Afgelopen weekend was ik in Kisumu daarover meer in deze blog en het laatste nieuws over mijn actie!

Afgelopen vrijdagnacht stond er weer een busreisje op de planning! Deze keer hoefde ik niet alleen te reizen, maar reisde ik met James. De reis verliep voorspoedig en we kwam zaterdagochtend heel vroeg aan in Kisumu. Na wat gerust te hebben in de wachtruimte heeft James me Kisumu laten zien. Kisumu is niet heel groot en ligt in het westen van Kenia aan het victoria meer. Wie hier victoria meer zegt, zegt vis! En die hebben we uiteraard ook gegeten :) Een heerlijk vers visje met een zonnetje aan het victoria meer klinkt als top en dat was het ook!

Na een goede nacht met wel voldoende slaap stond voor de zondag een bezoek aan de familie van James op de planning. James had me verteld dat zijn ouders ongeveer 20 minuten buiten Kisumu woonde en dat hij nog 3 zussen had meer wist ik niet. We reden kisumu uit en hoeverder we gingen hoe mooier de natuur werd! We reden de bergen in en toen waren we er opeens… Zn 5 huisjes aan de rand van de weg was de plek waar James is geboren en heel wat tijd heeft doorgebracht. In 1 van deze huisjes wonen de ouders van James in de andere huisjes woont familie. Het waren hele aardig mensen heb echt een hele mooie tijd gehad! Ik zou het eten iedere dag wel willen eten het was echt top :) We hebben ook nog een prachtige wandeling gemaakt naar de top van de berg! Van daar kon je Kisumu zien, het Victoria meer en Oeganda. Die nacht ben ik weer terug gegaan naar Nairobi.

Van dinsdag tot vrijdag ben ik weer naar het kinderthuis gegaan. Het is nog steeds vakantie dus een gezellige drukte iedere dag. Ik hou van spelletjes omdat ik dan kan winnen, maar het probleem met dammen is dat het me niet lukt om te winnen... Keer op keer word ik hard ingemaakt door de kinderen... Jaja kinderen u leest het goed kinderen... Ik zou me hierom echt diep moeten schamen besef ik me, maar goed ach ik ben wel zo sportief om het met u te delen dit heb ik ze immers belooft ;)

Voordat ik meer over mijn actie vertel wil ik het eerst even over het begrip tijd hebben hopelijk heeft u hier even de tijd voor :p Pfff wanneer komt ie nou het is ondertussen al 12 uur geweest en hij is er nog steeds niet... Herkent u dit? Ik wel hoor tijd is tijd en 12 uur is 12 uur en niet later! Maar ja wat nou als diegene er om 12.30 nog niet is en ondertussen heb je al heel vaak gebeld en je whatsapp bericht is ook niet gelezen... Jaja de volgende afspraak wacht en je kan het toch niet maken om te laat te komen... Tijd ja dit ene woord is zo belangrijk in ons Nederlandje. We rennen van 7 tot 22 alle kanten op van afspraak naar afspraak. Gelukkig bestaat er dan nog wel vakantie en hebben we even tijd om tot rust te komen...
Daar stond ik om 12 uur voor de supermarkt, want dat hadden we immers afgesproken! Het werd 12.15 en ik stond daar nog steeds alleen. Ja wat nu dacht ik... Laat ik eens bellen. Geen paniek ik kom er aan uhm ja oke ik wacht nog wel even... Weer 15 minuten later en ja hoor daar was hij toch met een lach op zijn gezicht. Ben ik laat? Uhm ja ik ben blij dat ik je zie... It’s africa men ;)
Ik ben ondertussen 11 weken verder en heb heel wat keertjes staan wachten maar ja oke it’s Africa en ja daar hebben ze de tijd... Ik heb zn prachtig horloge, maar die had ik wel thuis kunnen laten want echt nodig heb ik die nog niet gehad ;)

De schoolbankjes ik kan heel kort zijn ze zijn er nog niet :/ Maar ze komen! Afgelopen woensdag moesten er nog 3 geverfd worden als dat gedaan is kom ze :) Dus wie weet maandag maar goed it’s africa ;)

Nog 10 dagen en dan is het 4 mei en begint de reis terug naar Nederland. Komde dagen betekend dus afschijnd nemen en nog genieten van de laatste dagen hier (geniet al 80 dagen ;) ) Voor mijn blog betekend dit dat ik nog 2 keer een teken van leven geef. In mijn laatste 2 blogs wil ik terug blikken en proberen met een nuchtere blik te kijken naar Kenia met zijn mooi kanten maar ook naar de kant van armoede en onrecht... Dit dus de volgende keer ! Ik geniet nog even van mijn tijd hier :)
Arwin

  • 24 April 2015 - 17:56

    Opa Van Den Berg:

    Beste Arwin,

    Ik heb deze week nog gekeken over het Victoria meer in Entebbe richting Kenia maar zag je niet staan. Ik ben op dit moment in Kampala voor een klusje op de universiteit.
    Ik wens je nog veel plezier in Kenia en wens je een goede vlucht terug naar huis en dan snel je verslag schrijven voor school.
    Tot ziens.

  • 24 April 2015 - 22:57

    Nita Bijl:

    Ha Arwin

    Tijd is geld zeggen ze in Nederland maar in Kenia denken ze daar toch wel even anders over. Maak je niet druk ik ben er toch?? Fijn om te lezen dat je de mensen zult gaan missen maar dat het ook fijn is om weer terug te gaan. Afscheid nemen is nooit leuk maar ja... Zo gaat het. Probeer eens om je horloge niet aan te doen en kijk wat er dan gebeurt. Ik wens je toe dat alle spullen op tijd klaar zijn en dat je kunt zien hoe ze in gebruik gaan worden.

    Pluk de dag en geniet van het leven

    Groetjes van Wim en Nita

  • 25 April 2015 - 12:00

    Corine Den Toom:

    Fijn Arwin , dat je zo geniet, voor alles is een tijd zegt prediker, daarom is het ook weer goed om naar Nederland te komen, gezellig in ons buurtje.
    Goede tijd nog daar !!
    Gr je buurvrouw Corine

  • 25 April 2015 - 17:44

    Opa En Oma Burger:

    Hallo Arwin

    Ook nu heb ik weer een hele brief van je uitgedraaid.Zo meteen laat ik hem aan Oma lezen.
    Dan kan ze al je belevenissen weer doorvertellen.

    Man wat heb jij veel gezien en beleefd.
    Je kan er wel een boek over schrijen.Ton Willem wil het wel verkopen zegt hij.

    Heb je moeder al vertelt dat de Hefbrug er weer uitligt.Ja de hooigte van de boot is verkeerd
    ingeschat.Dus gevolg dat de brug weer helemaa vervrongen is.En het pontje vaart weer.
    Het kan wel maanden duren.

    We kijken uit naar je terugkomst. Nog enkele weken da n kunnen we je eer begroeten.

    Arwin het allerbeste en hopelijk tot ziends in het mooie dorp Wadinxveen.

  • 27 April 2015 - 16:54

    Mw. Wolfers En Mw. Vogelenzang:


    Hallo Arwin,

    Dit zal wel de laatste mail zijn. Sterkte met het afscheid nemen, want het zal je vast wel aan je hart gaan om weer te vertrekken.

    Goede reis en welkom in Waddinxveen.

    Mw. Wolfers
    Mw. Vogelenzang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arwin

Leuk dat u een kijkje neemt op mijn blog :) Eens in de zoveel tijd hoop ik op deze manier iets te delen van belevenissen in Kenia!

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 11113

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 05 Mei 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: